۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰

عضو شورای شهر تذکر داد؛

سهل انگاری مالکین باغ آدونیست باعث خشک شدن درختان شده است

سهل انگاری مالکین باغ آدونیست باعث خشک شدن درختان شده است

عضو شورای شهر تهران گفت: نتیجه سهل‌انگاری مالک و متصرفین باغ ادونیست، تعداد زیادی درخت خشک شده و یا درحال خشک شدن است اما اجازه آماربرداری به نمایندگان منطقه داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از اقدامات مهم شورای پنجم را در اولین روزهای شروع فعالیت خود، لغو مصوبه برج‌- باغ و تصویب طرح جایگزین آن با عنوان خانه- باغ عنوان کرد و گفت که این مساله نه تنها موجب حفظ باغات شهر تهران شد بلکه بسیاری از مشکلات شهروندان دارای باغ را نیز رفع کرد.

وی افزود: اما با این وجود، هستند کسانی که در جهت خلاف این مهم گام بر می‌دارند.

امانی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، تخلفاتی در باغ ادونتیست واقع در چیذر، بلوار شهید اندرزگو در حال انجام است.

وی با اشاره با اینکه باغ ادونتیست با ارزش اکولوژیکی زیاد، دارای قدمتی ۲۰۰ ساله با درختانی با بن ۱۸۰ الی ۲۰۰ است. اظهار داشت: این باغ متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واقع در پهنه سبز (پهنه G321) با حدود ۲۷۰۰۰ مترمربع عرصه است که به علت سهل‌انگاری مالک و متصرفین، تعداد زیادی از درختان باغ خشک شده (بیش از ۱۰۰ اصله) و یا در حال خشک شدن است.

وی افزود: نمایندگان شهرداری منطقه، بارها جهت آماربرداری و رسیدگی به درختان به باغ مذکور مراجعه کرده‌اند اما از ورود آنها ممانعت به عمل آمده است.

امانی گفت: با توجه به عدم اجازه بازدید از ملک، تاکنون به جز ارسال اخطار طی نامه شماره ۳۵۰/۱۱۴۷۱۷۳ مورخ ۰۷/‏۱۰/‏۹۸‬ در خصوص حفظ، حراست و آبیاری درختان و نیز مذاکره متعدد شهردار منطقه با مدیر کل ستاد اجرایی مبنی بر واگذاری ملک، اقدام دیگری از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

امانی این رویه را بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ باغات و فضای سبز دانست و گفت: پیش‌تر نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در این خصوص تذکر داده‌اند ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود شهردار تهران در این زمینه ورود کنند و با اخذ تدابیر لازم نسبت به حفظ باغ مذکور اقدام نمایند و گزارش آن را به صورت شفاف در اختیار شهروندان قرار دهند.

این عضو شورای شهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده هفتاد و سوم (۷۳) قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران به عنوان تذکر ابلاغ کنند.

کد خبر 5030069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha